ERP Software in UAE

[:en]ERP in UAE[:ar]united arab emirates[:]

[:en]

United Arab Emirates

A small nation, The United Arab Emirates (UAE) is a nation that has thrived on innovation. It has become a hub of international trade in a short period and a gateway to the African continent for international trade as also to Europe.

UAE is a federation of seven emirates including Abu Dhabi, Dubai, Sharjah, Ummal-Quwain, Ajman, Rasal-Khaimah and Fujairah. It is situated on the Persian Gulf at the southeast end of the Arabian Peninsula and shares its land borders with Oman and Saudi Arabia and its sea borders with Qatar and Iran. The current population of UAE is around 10.5 million of which expatriates constitute more than 85%. Its capital is Abu Dhabi and its most populous city is Dubai.

UAE’s most populous emirate of Dubai has created a unique model that is being replicated across GCC countries. Dubai that has no oil has thrived and grown on ideas and innovative thinking and is at the core of growth of UAE as an important economy with close co-operation and support from the emirate of Abu Dhabi. Abu Dhabi is the kingpin of UAE’s growth strategy and other emirates are now trying to catch up with these two dynamic economies.

Dubai has also emerged as a top tourist destination in the world, being ranked at number 5 globally and has also successfully developed into a global aviation hub. Dubai welcomed 10 million tourists in 2013 and the Dubai International Airport is the busiest international airport in the world in terms international passenger traffic.

The GDP of UAE was US$ 641 billion in 2015 and it is the second largest economy in the Gulf Co-operation Council (GCC) after Saudi Arabia. The economy of UAE is the most diversified economy in the GCC that is still reliant on oil. UAE’s oil reserves are considered 7th largest in the world. Oil revenues play a critical role in the development of infrastructure, healthcare and education in the country. It is therefore not surprising that UAE has the most advanced and developed infrastructure in the region.

Real Estate, FMCG Sales & Distribution, Manufacturing and Logistics are some of the other areas of UAE’s economy that have made rapid progress in the past few years.


ENTERPRISE RESOURCE PLANNING (ERP) IN UAE

An ERP system integrates the various business processes via sharing of information among different departments and bringing transparency in the operations of an enterprise. At the same time it regulates the excess flow of information that can hamper organizational functions. With an ERP System in Dubai, you can fully control the “who-sees-what” and “who-does-what” aspect of your business.

An ERP Software in UAE not only helps in effective management of the different departments in an organization but integrates them seamlessly into a single entity thereby fulfilling an organization’s business goals and objectives. ERP Systems have played a major role in enhancing efficiency, cutting wastage and improving customer satisfaction for an enterprise and making them globally competitive.

Enterprises in the UAE have been using ERP Software across various industry verticals for a considerable time now and have benefited tremendously from them by growing exponentially but seamlessly with the help of ERP Solutions Dubai UAE.

ROLE OF ebizframe ERP IN UAE’s DEVELOPMENT

ebizframe ERP Software, the premier ERP Solution Dubai in the GCC, has been present in the UAE for more than a decade now. It has played a critical role in bringing seamless enterprise automation across diverse industry verticals like Retail, Oil Rig operations, FMCG Sales & Distribution, Project Management and Logistics, etc. ebizframe ERP has helped many of UAE’s companies to adopt global best practices, tightly integrate their business functions & locations and catalyzed the enterprise into faster business growth and diversification.

ebizframe ERP in Dubai is a web-enabled multi-lingual, multi-location and multi-currency ERP Suite that has been implemented successfully for a 1000+ clients worldwide. ebizframe10 ERP in Dubai, the latest version of ebizframe, is an aspirational ERP Solution with features that go way beyond any traditional Best ERP Software in UAE (United Arab Emirates). ebizframe10 transforms the way you do business by promoting operational excellence, managerial effectiveness and strategic enablement in an enterprise.

best erp software in dubai ERP in Dubai

[:ar]

الإمارات العربية المتحدة

نظرًا لكونها دولة صغيرة، نمت وازدهرت الإمارات العربية المتحدة على الابتكارات الحديثة، حيث أصبحت محور التجارة العالمية في فترة وجيزة من الزمن فهي معبر التجارة العالمية لقارة أفريقيا وكذلك قارة أوروبا.

الإمارات العربية المتحدة هي اتحاد من سبع إمارات هي: أبوظبي ودبي والشارقة وأم القوين وعجمان وراس الخيمة والفجيرة. وهي تقع على الخليج العربي في الطرف الجنوبي الشرقي من شبه الجزيرة العربية، وتشترك في حدودها البرية مع عمان والمملكة العربية السعودية وفي حدودها البحرية مع قطر وإيران. ويبلغ التعداد الحالي لسكان الإمارات العربية المتحدة حوالي 10.5 مليون نسمة تشكل نسبة المغتربين من بينهم ما يزيد على 85%. وعاصمتها أبوظبي وأشد مدنها كثافة سكانية هي دبي.

صاغت دبي، بصفتها أكثر الإمارات كثافة بالسكان، نموذجًا فريدًا يتم تقليدة في كل دول مجلس التعاون الخليجي.   نمت إمارت دبي، التي لا تحتوي على بترول، على الأفكار والتفكير الابداعي فهي حجر الأساس في نمو الإمارات العربية المتحدة وكونها أحد الدول الاقتصادية الهامة وذلك بالتعاون الوثيق مع إمارات أبوظبي. تعد إمارة أبوظبي أهم عناصر النمو الاستراتيجي في دولة الإمارات العربية المتحدة حيث تعمل كافة الإمارات الأخرى حاليًا على اللحاق بهاتين الإماراتين ذواتي الاقتصاد الديناميكي.

كما أصبحت دبي واحدة من أهم الوجهات السياحية في العالم، إذ تأتي في المرتبة الخامسة على مستوى العالم؛ كما أنها تحولت بنجاح أيضًا إلى محور طيران عالمي. فقد استقبلت دبي 10 ملايين سائح في سنة 2013، ويُعد مطار دبي الدولي هو أشد المطارات الدولية في العالم إشغالاً من ناحية حجم المسافرين الدوليين.

وقد كان الناتج المحلي الإجمالي لدولة الإمارات العربية المتحدة في سنة 2015 هو 641 مليار دولار أمريكي، ويُعد اقتصادها هو ثاني أضخم اقتصاد في دول مجلس التعاون الخليجي بعد المملكة العربية السعودية. واقتصاد الإمارات العربية المتحدة هو الأكثر تنوعًا بين دول مجلس التعاون الخليجي، حيث لا يزال يعتمد على النفط اعتمادًا كبيرًا. ويُعد احتياطي الإمارات العربية المتحدة من النفط هو سابع أضخم احتياطي في العالم. وتقوم عائدات النفط بدور شديد الأهمية في تنمية البنية التحتية والرعاية الصحية والتعليم في الدولة. ومن ثم، فلا عجب أن تحوز الإمارات العربية المتحدة على بنية تحتية هي الأكثر تقدمًا وتطورًا في المنطقة.

وهناك أيضًا قطاعات أخرى من اقتصاد الإمارات العربية المتحدة أحرزت تقدمًا سريعًا في السنوات القليلة الماضية، ومنها قطاع العقارات وبيع وتوزيع البضائع الاستهلاكية سريعة الدوران والتصنيع والأمور اللوجستية.

تخطيط موارد المؤسسات (ERP) في الإمارات العربية المتحدة

تعمل نظم تخطيط موارد المؤسسات على دمج العمليات المختلفة للأنشطة التجارية والأعمال عن طريق مشاركة المعلومات بين أقسام مختلفة وإضفاء الشفافية على عمليات المؤسسة. وفي الوقت ذاته، تعمل تلك النظم على تنظيم التدفق الزائد من المعلومات الذي من شأنه أن يعوق عمل المؤسسات. وعن طريق اتباع نظام من نظم تخطيط موارد المؤسسات تستطيع أن تتحكم تحكمًا تامًا في جوانب نشاطك الخاصة بتوزيع المعلومات والمهام على الأفراد. إنَّ برامج تخطيط موارد المؤسسات لا تساعد فحسب في الإدارة الفعالة لمختلف الأقسام في المؤسسات، بل تجمع بينها بسلاسة وتحولها إلى وحدة واحدة تحقق بذلك أهداف نشاط المؤسسة. وقد أدت نظم تخطيط موارد المؤسسات دورًا كبيرًا في تحسين الكفاءة والحد من الفاقد وتحسين مستوى رضا العملاء عن المؤسسات وأدخلت المؤسسات نطاق التنافسية على المستوى العالمي.

تستخدم مؤسسات الإمارات العربية المتحدة نظم تخطيط موارد المؤسسات في كل المجالات الصناعية منذ وقت طويل وحققت فائدة كبيرة من هذه النظم حيث حققت نمو كبير ومتسق بمساعدة نظم تخطيط موارد المؤسسات.

دور برنامج (ebizframe ERP) في تطوير الإمارات العربية المتحدة

إنَّ برنامج (ebizframe ERP) هو البرنامج الأول لتخطيط موارد المؤسسات المستخدم في دول مجلس التعاون الخليجي، وهو مستخدم في الإمارات العربية المتحدة منذ ما يربو على العِقد الآن. وقد قام البرنامج بدور شديد الأهمية في جعل المؤسسات تعمل بصورة أوتوماتيكية سلسلة في مختلف الأنشطة المتخصصة مثل التجزئة، عمليات منصات الحفر والتنقيب عن النفط وبيع وتوزيع البضائع الاستهلاكية سريعة الدوران وإدارة المشاريع والأمور اللوجستية وغيرها من الأنشطة. وقد ساعد برنامج (ebizframe ERP) الكثير من الشركات في الإمارات العربية المتحدة على انتهاج الممارسات العالمية الرشيدة وعلى الربط المحكم بين المهام والأماكن الخاصة بأنشطتها وحفزها على أن تصبح شركات سريعة النمو والتنوع. وبرنامج (ebizframe ERP) هو برنامج تخطيط موارد به خاصية الاتصال بشبكة الإنترنت ويمكن استخدامه بأكثر من لغة وفي أكثر من موقع وبأكثر من عملة، وقد تم تنفيذه بنجاح لدى ما يزيد على 1000 عميل على مستوى العالم. والنسخة الأحدث من البرنامج، وهي (ebizframe10 ERP)، تقدم حلولاً لتخطيط الموارد في غاية الروعة وبها مزايا تتخطى أي برنامج من البرامج التقليدية الخاصة بتخطيط موارد المؤسسات. إنَّ برنامج (ebizframe10 ERP) سيغير من الطريقة التي تدير بها نشاطك تغييرًا تامًا، وذلك عن طريق تعزيز التميز في الأداء والفعالية الإدارية والتمكين الاستراتيجي داخل المؤسسة.

[:]